Ezekben az esetekben a legnehezebb ugyanis azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, így a vásárlók jogos panaszának érvényesítése akadályokba ütközhet. Az első, célirányos vizsgálatokon az ellenőrzött hirdetések 70%-át kellett töröltetni.
A Nébih szakemberei – a weboldal működtetőivel együttműködve –a legjelentősebb hazai internetes hirdetési portálon, a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.
Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek. Az első, célirányos ellenőrzés eredményeként 54 tűzifahirdetést kellett haladéktalanul eltávolítani az oldalról, amely a vizsgált reklámok mintegy 70%-át jelentette.
A magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni.
A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és írott formában megjelenő hirdetéseket. A hatóság a kisebb mulasztások esetében ezután is ésszerű toleranciát tanúsít, a súlyosabb jogsértések azonban – a hirdetések törlésén túl – komolyabb szankciókat vonnak maguk után.
A biztonságos online tűzifa vásárlásáról további információkat találhatnak a Nébih honlapján.