A hetvenes években épült vízelvezető rendszer most induló kiegészítése biztosítja a pálya hosszútávú épségét.
Balatonvilágoson a vasúti pálya löszfalon kialakított platón vezet, s a löszfal víztelenítését egy, az 1970-es években épült mélyszivárgó táró végzi el. Azonban ez a létesítmény nem képes ellátni az összes vízréteg lecsapolását, mert már nála mélyebben is jelentkezik a víz.
Ezért a löszfal hosszútávú megőrzése érdekében kiegészítő víztelenítő létesítmény, egy új hossz-szivárgó építése vált szükségessé. Az új szivárgó vizét a Balatonba vezetik majd el. A löszfalon keresztezi továbbá a vasúti pályát a balatonvilágosi szintbeli útátjáró, melynek vízelvezető rendszerét egy vízbefogadóval kell kiegészíteni.
A fenti víztelenítési feladatok kivitelezésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. írt ki közbeszerzési felhívást, melyet a tárnoki Sycons Kft. nyert el. A cég nettó 739,4 millió forintból hajtja végre a munkát.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.