A Somogy Megyei Kormányhivatalban sajtótájékoztató keretében mutatta be legújabb kiadványait a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.
Ezúttal a felhasználóváltáshoz és a védendő fogyasztói státuszhoz kapcsolódó fontos információkról beszéltek a szakemberek.
Az ivóvíz-szolgáltatás kapcsán leginkább a számlázást, a mérőórák állását kifogásolják a fogyasztók. A hulladékszállítás területén pedig a szolgáltatás szüneteltetését kérik leggyakrabban az állampolgárok – összegezte a somogyi fogyasztóvédelmi tapasztalatokat Harasztiáné dr. Süveges Zsuzsanna, a Somogy Megyei Kormányhivatal Kaposvári Járási Hivatal hivatalvezetője. Mint elmondta: először a közszolgáltatónál kell panasszal élnie az ügyfélnek. Ha 15 napon belül nem kap választ, vagy az számára nem megfelelő, utána fordulhat a megyeszékhely szerinti járási hivatal fogyasztóvédelmi osztályához, illetve a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz.
A fogyasztók tájékoztatást kiadványokkal segíti a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, amely folytatja Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozatát. Ennek harmadik és negyedik részét - a felhasználóváltásról és a védendő fogyasztói státuszról - sajtótájékoztató keretében mutatta be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Somogy Megyei Kormányhivatal Kaposváron. Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője kiemelte: sok probléma adódik a fogyasztóváltás kapcsán, ezért is lényeges, hogy ingatlan eladásakor a régi és az új tulajdonos vagy a bérlő és a bérbeadó töltsön ki jegyzőkönyvet és együtt menjenek el az adott szolgáltatóhoz jelezni a változást. Scherer Zsolt hangsúlyozta: ha anyagi nehézségei támadnak a fogyasztónak, ezt mindenképpen jelezze a szolgáltatónak, hiszen részletfizetési lehetőséget vagy haladékot is kaphat. A védendő fogyasztók kapcsán hangsúlyozta: hazánkban jelenleg mintegy 55000 ilyen ügyfél van, mintegy 53 ezren szociális alapon, kétezren fogyatékosságuk alapján számítanak védendőnek. Ők több könnyebbségi lehetőséghez is juthatnak – hangzott el a sajtótájékoztatón, amelyen a legújabb kiadványokról bővebben dr. Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője adott tájékoztatást.
Az eseményen részt vett Brantmüller Zsoltné, a Kaposvári Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály főosztályvezetője és Rajkai Péter, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi ügyfélkapcsolati osztályvezetője.
A bemutatott új, fogyasztókat segítő kiadványok a Somogy Megyei Kormányhivatal Kaposvári Járási Hivatalának Fogyasztóvédelmi Osztályán, a Kaposvár, Nagy Imre tér 1. szám alatt, valamint a megyeszékhely kormányablakaiban lesznek elérhetők.
Bővebb információ, valamint a letölthető dokumentumok az alábbi linken találhatók:
http://www.mekh.hu/hova-fordulhatok-lakossagi-felhasznalok-tarsashazak
Forrás: Somogy Megyei Kormányhivatal
Az épülettömbök elhelyezkedése kiemelt városképvédelmi jelentőséggel bír; a történeti homlokzatok megőrzik eredeti arculatukat, visszaállítva a régi színezésüket.