Hamarosan indulhat a Budapest és Balaton közötti 110 kilométeres szakasz kivitelezése, mely jónéhány részén új építéssel készül el.
A Budapest-Balaton kerékpárút megvalósításáról tartottak sajtótájékoztatót a Fejér megyei Pázmándon. Az eseményen Tessely Zoltán területfejlesztési miniszteri biztos beszédéből kiderült, a térség a közelmúltban is bővelkedett a kerékpáros fejlesztésekben. 2010 után épült meg több szakaszban a Velencei-tó körüli biciklis körgyűrű, majd ekészült a Tarján-Bicske-Etyek kerékpárút mintegy 40 kilométer hosszan. Utóbbinak a fele újépítésű szakasz, a másik fele pedig lényegében használaton kívül utak felújításával jött létre.
„Ezek a korábban megépült elemek a most szóban forgó fejlesztés által egy országos, illetve európai kerékpáros gerincvonalhoz fognak kapcsolódni” – hangsúlyozta a politikus.
Tesseli Zoltán úgy fogalmazott, a 2019-es év áttörés lesz a kerékpáros fejlesztésekben, hazánkban eddig soha nem látott volumennel. Ennek meghatározó része lesz a Budapest-Balaton kerékpárút, mely a Bodeni-tótól induló, a tervek szerint Székelyföldig elérő EuroVelo 14-es útvonalhoz kapcsolódik.
A miniszteri biztos arra is kitért, a 2019-es fejlesztésekre hazai forrásból 15 milliárd forint áll rendelkezésre, és ugyanennyi érkezik uniós forrásból. A Budapest és Balaton közötti 110 kilométeres szakasz jónéhány részén új építéssel készül el, a költsége 8 és 10 milliárd forint között mozog majd.
A sajtótájékoztatón a beruházó NIF Zrt. képviseletében Kiss Boglárka emlékeztetett, tavaly nyáron 27 kerékpáros szakaszra kötött tervezői szerződést a szervezet, ezek egyikét adja a szóban forgó projekt. A 27 szakaszt Budapest-Balaton útvonal mellett a 195 kilométeres balatoni bringakör, valamint a Duna mentén haladó Eurovelo 6 foglalják magukba.
Kiss Boglárka tájékoztatásából kiderült, a Budapest-Balaton szakasznak május végére meglesznek az építési engedélyei. A minisztériumi elrendelés után pedig elindulhat a projekt.