2024.12.03, Kedd
Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok
Illusztráció

Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok

MTI

2019.08.22. 11:54

Az e-ügyintézés nem csak gyorsabbá és kényelmesebbé teszi a folyamatokat, de környezetbarát és költséghatékony is.

Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok, az eddig papíron zajló, döntően személyes megjelenést igénylő ügyintézést átterelve a digitális térbe - hívta fel a figyelmet a Netlock hitelesítésszolgáltató közleményében. Mint írták, ehhez már a jogi és a technológiai keretek is adottak.

Számos iparágban a piaci verseny és a szabályozói környezet közösen kényszerítik ki a digitalizációt. Ilyen például a pénzügyi szektor is. Ennek egyik látható eleme, amikor a bankfiókban nem papíron, hanem tableten kell aláírni - idézték a közleményben Somkuti Andrást, a Docler Csoport elnökét, az e-aláírás-specialista Netlock ügyvezetőjét.


Spórolni is lehet a digitális aláírással

Vannak országok, ahol az állam ösztönzi a digitalizációt. Észtországban például az emberek jelentős része már rendelkezik digitális identitással. A kényelem mellett az észtek rengeteget spórolnak mindezzel, számításaik szerint minden egyes e-aláírással 1 eurót.

Magyarországon egyelőre inkább a nagy cégek járnak az élen, miközben egyre több kis- és középvállalat ébred rá a digitális átállással járó költségcsökkentés lehetőségeire.

A szakemberek szerint az e-aláírási technológiák rugalmasabbá és kényelmesebbé válásával - akár egy laptop, tablet vagy okostelefon segítségével is írhatunk alá elektronikusan - valamint az állam ez irányú kifejezett törekvésével egyre több folyamat kerülhet majd át közigazgatási szinten is a digitális térbe.


A Földnek is jót tesz a papíralapú ügyintézés elhagyása

Magyarországon évente nagyjából 50 ezer tonna papírt használnak el üzleti célra, ez mintegy 10 milliárd oldal. Ennek direkt nyomtatási és papír költsége mellett, nem elhanyagolható a logisztikai költség sem például tárolni, visszakeresni vagy csupán eljuttatni, postázni a dokumentumokat az aláírókhoz és vissza.

A digitális ügymenet kisebb cégek esetén is milliós költségcsökkenést jelenthet a papíralapúval szemben, míg állami szinten milliárdos megtakarításról lehet beszélni, nem számítva a gyorsabb, kényelmesebb ügyintézés lehetőségét az ügyfélélmény jelentős javulását. Az e-aláírás használatával közigazgatási okmányok, számlák, teljesítési igazolások, fuvarlevelek, orvosi leletek, munkaügyi dokumentumok, szerződések tömegei kerülhetnek át a digitális világba - írták.

Kirakatügyintézésokostechnológia