Nyáron már a megújult vasúttal közlekedhetünk Szántód és Balatonfenyves között, a felújításban egyszerre dolgozik három különleges gépóriás.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a kivitelező Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord, V-Híd és Swietelsky Vasúttechnika) képviselői sajtótájékoztatón mutatták be a dél-balatoni vasútfejlesztés aktuális helyzetét.
A beszámolóból kiderült, a beruházás jelenlegi szakaszában több csúcstechnológiás nagygép dolgozik egymással párhuzamosan: a PM 1000 alépítményjavító, az RM 85 ágyazatrostáló és az SMD 80 vágányátépítő is munkában van a Szántód-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti szakaszon.
A tájékoztatón Völgyesi Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: az hogy 30 km-es körzeten belül három gépóriás dolgozik, Európában is ritkaságnak számít.
A kaposvári vonalon fekvő Várda településen az ágyazatrostáló gép, a dél-balatoni szakaszon az al- és felépítményjavító gépek dolgoznak. Ez utóbbi két gép 9 nap alatt, 4 km hosszú szakaszt épít át teljeskörűen. „Amellett, hogy rendkívül gyors, ennek a technológiának nagy előnye, hogy környezetbarát módon működik” – fogalmazott Völgyesy Zsolt.
A nagygépes munkákon túl több gyalogos és közúti átjáró befejező útépítési munkái zajlanak. Emellett Balatonfenyvesen az állomásnál vasútépítési, felsővezeték építési munkákat végeznek. Balatonmáriafürdőn az alsópályás gerinclemezes acélhidat, Fonyód és Bélatelep között új hullámtörőt építenek.
„A vonattal közlekedők ütemterv szerint 2017 nyarán Szántód-Kőröshegytől Balatonfenyvesig már az új, jelenlegi projektünk keretében átépült vasúti pályán utazhatnak” – árulta el Somodi László, a NIF vasútfejlesztési koordinációs igazgatója. Witzmann Mihály, Somogy megye országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, az 1861 óta létező vasútvonalat több mint 50 éve korszerűsítették utoljára, így jogos igény a régióban élők részéről a 21. századi technológiával zajló felújítás.
Az ütemterv szerint 2017 nyarán elindul a menetrend szerinti vasúti közlekedés a Balaton déli partján. A nyári szezon végén aztán újabb vágányzárral folytatódik a beruházás. A projekt befejezése 2018 őszén várható.
FORRÁS: magyarepitok.hu, nif.hu
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.