Több olvasónk is jelezte, hogy a UPC Direct vezeték nélküli szolgáltatásinak az ügyfelei pénteken számos hazai forgalmazónál zárt ajtókba ütköztek. A kecskeméti forgalmazó üzletének az ajtajára az volt kiírva, hogy az üzlet adminisztratív okok miatt van zárva, de hasonló felirattal szembesülhettek az ügyfelek Szegeden és még számos hazai városban.
Megkerestük Puchardt Győzőt a UPC Direct egyik kiemelt forgalmazóját, de ő a szerződésében szereplő titoktartási rész alapján elzárkózott, hogy nyilatkozatot tegyen.
A Bacsmegye.hu szerkesztőségnek egy a vezeték nélküli ágazatban dolgozó szakértő véleménye alapján a UPC Direkt-nek Magyarországon 290 000 előfizetővel rendelkező vezeték nélküli üzletága már több mint egy éve problémákkal küzd.
Mint a forrásunk elmondta a probléma valójában az, hogy az adózás miatt „forgalmazónak” hívott, valójában a UPC Direkt megbízásban ügyfélszolgálatokat működtető partner cégeket a UPC Direkt alul finanszírozza, akik az éves több milliós veszteséggel végzett tevékenységüket nem tudják tovább folytatni. Mint megtudtuk jelenleg a UPC Direct egyfajta hazai képvieletét ellátó eSSENSE Zrt képviselői jogi úton próbálják rábírni a cégeket a veszteséggel üzemeltetett tevékenység elvégzésére.
„UPC Direkt botrányként” az eseményt a közvélemény a szájára vette, így Szegeden már azt lehetett hallani, hogy egyelőre a UPC Direkt jelentős partnerei, akik a 290 ezres ügyfélbázisnak mintegy a felét szolgálják ki, február közepe óta nem tudják elvégezni a veszteséges feladatokat, amit állítólag az követ, hogy március 6-án, azaz hétfőn a UPC Direct partnereinél meg fog szűnni az értékesítés is. Így hétfőtől, aki vezeték nélküli UPC Direkt szolgáltatásra kíván leszerződni, annak komoly kihívással kell szembenéznie, amire találni fog egy szerződőképes eladási pontot. Akinek pedig elromlik a beltérije, vagy valamilyen beállítási problémával szembesül, vélhetően megoldhatatlan feladat elé kerül, mert a kialakult helyzet miatt a UPC Direkt ügyfélszolgálati telefonszáma lényegében közel elérhetetlenné vált.
A Luxemburgból működő társaság a helyi 3 %-os általános adóval meglehetősen nagy piaci előnyt tart fenn a hazai szolgáltatókkal szemben, amely folyamat állítólag a hazai adóhatóságnak is felkeltette már az érdeklődését. Ugyanis egy átlagosnak mondható havi 3000 forintos előfizetéssel számolva a vezeték nélküli üzletág közel egymilliárd forintos havi bevételt jelent a luxemburgi cégnek. Ez egy óriási összeg, mégis eltörpül a vezetékes üzletágat működtető UPC Magyarország Kft által 2015-ben produkált 61 milliárd forintos bevételhez képest.
Egy hónappal a határidő előtt adták a csúcstechnológiájú üzemet, komoly elismerés lett az eredménye a Panattoni részéről.