A jubileumi Kékszalagon rendkívül gyenge szélben haladt a mezőny, a Safram - az egyelőre még nem hivatalos adatok szerint - csütörtök este 21 óra 40 perckor ért célba.
A Christophe Peclard kormányozta svájci Safram futott be elsőként a balatonfüredi célba az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon csütörtökön késő este.
A Safram kormányosa, Christophe Peclard, a legénység tagjai Rodolphe Gautir, Fabien Froesch, Fabian Racloz KF, Nils Palmieri és Antoine Lauriot Prerost.
Másodikként a tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette Prevital ért célba 22 óra 01 perckor, Litkey mellett Bartos Zoltánnal, Lovas Zsolttal, Lepp Gyulával, Tóth Róberttel és Oroszlán Gáborral a fedélzeten.
A harmadik a magyar fejlesztésű, kétárbócos katamarán, az Opel Fifty-Fifty lett. Józsa Márton kormányos hajója Kelemen Tamással, Lukáts Csabával, Adorján Csabával, D'albini Andrással, Németh Áronnal és Majthényi Mátyással 22:27-kor haladt át a célvonalon a szervezők tájékoztatása szerint.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet 1934-ben rendeztek meg először. A Balatonfüredről induló 155 kilométeres tókerülő verseny teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésükre. Az idei, 50. Kékszalag Erste Nagydíjon minden eddiginél több, 682 hajó állt rajthoz.
A Kékszalagot tavaly Litkey Farkas a Festipayjel 10 óra 5 perc 17 másodperces idővel nyerte, a verseny abszolút időrekordját a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a távot.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.