A mentőeszközök fontosságát hangsúlyozza a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata, az AbOvo Group cégcsoporttal közösen indított kampányában.
A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata 1999-es megalakulása óta kiemelt figyelmet fordít a vízi balesetek megelőzésére, azok felszámolására. Immáron 20 éve igyekszik megragadni minden olyan lehetőséget, ahol a megelőzés fontosságáról beszélhet. Többek között prevenciós előadásokon és különböző fórumokon keresztül ismerteti a vízi balesetek megelőzésének lehetőségeit és a helyes fürdőzési szabályokat.
Ehhez a prevenciós munkához csatlakozott most az AbOvo Group, amelyet Bodnár András társtulajdonos képviselt a pénteki sajtótájékoztatón. A cégcsoport tulajdonában álló különböző reklámfelületek a Balaton-parti strandok és kikötők jelentős részén megtalálhatók. Ezeken közel 400 strandparaván felületet biztosított az akció plakátjai számára, így a becslések szerint 1,5 millió emberhez juthat el a felhívás.
A kampány tiszta és érthető üzenetet közvetít: „A semmit nem lehet odadobni!”
Azaz, mentőeszköz nélkül nem lehet biztonságosan segíteni, ha baj van.
Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke több, bárki számára könnyedén használható mentőeszközt (mentőgyűrű, mentőpatkó, mentőbója, mentőlap) mutatott be a sajtótájékoztatón, ezzel is hangsúlyozva azt, hogy egy egyszerű eszközzel, ha kéznél van (!), életet menthetünk. Mi az üzenet? A „semmit” nem lehet odadobni, a „semmiben” nem lehet megkapaszkodni, a „semmivel” nem tudunk segíteni a bajban. Ellenben egy egyszerű mentőeszköz életet menthet!
A közös projekt keretein belül eddig 28 Balaton-parti településen, több mint 70 strandon helyeztek ki szemléletes, minden korosztály számára érthető, prevenciós plakátokat, amelyek arra hívják fel a strandolók figyelmét, hogy mindig válasszák a mentőgyűrűvel felszerelt vízibiciklit.
A nyár nagy slágere a vízibiciklizés. Hozzátartozik a strandélményhez. Sajnos azonban az esetek túlnyomó többségében sem a fürdővendégek, sem a kölcsönző üzemeltetői, alkalmazottai nem gondolnak az ezzel járó veszélyekre, pedig nincs olyan év, hogy ne követelne áldozatokat ez az ártalmatlannak tűnő szórakozás. Értékes életeket veszítünk el értelmetlenül.
Ezért is nagyon fontos, hogy a plakátokon keresztül minél több emberhez eljusson a kampány üzenete: „A semmit nem lehet odadobni!”
A kampány részeként egy videó is készült.