A Duna Aszfalt és a Hazai Építőgép Társulás által kivitelezett fejlesztésnek köszönhetően mostantól gyorsabb lesz a lejutás a Balaton északi partjára.
Egy új autópálya-csomópont első ütemét adták át az M7-es autópályán a meglévő 710. számú főút bekötésével. A fejlesztés részeként egy 2,4 kilométer hosszú, 2x1 sávos új út készült el, a csomópont új gyűjtő- és elosztósávokkal épült meg az M7-es autópálya jobb és bal oldalán. A projekt több mint 7,3 milliárd forintból valósult meg a Duna Aszfalt Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Zrt. közös munkávájal.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában új körforgalmi csomópont is épült a 710. számú főút és a 7205. jelű utak találkozásánál.
A beruházást megelőzően a folyamatosan növekvő forgalom az M7-es autópálya Balatonaliga előtti szakaszán, a balatonvilágosi lehajtónál, valamint a balatonakarattyai körforgalomnál a nyári csúcsidőszakban jelentősen feltorlódott.
A fejlesztésnek köszönhetően az autósok mostantól az M7-es autópályáról közvetlenül tudnak a nagy kapacitású 710. számú főútra fel- és lehajtani.
A projekt keretében megépített ágak a Budapest-Balatonfűzfő útirányt biztosítják mindkét irányban. Mostantól a Balaton északi partjára indulók jóval kényelmesebben és gyorsabban érhetik el úticéljukat.
Ezzel enyhül a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta probléma, valamint csökken a balesetveszélyes helyzetek kockázata.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az átadón kiemelte: az elmúlt években folyamatosan javultak Magyarország két legfontosabb idegenforgalmi célpontja, a főváros és a Balaton közötti közlekedés feltételei. Ennek eredményeként többek közt megújult a dél-balatoni vasútvonal, idén ősszel megindult az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítése, villamosítása, a már megkezdett fejlesztésekkel javul a Balaton kerékpáros elérhetősége és körbejárhatósága is.
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a most átadott beruházás mellett a térségben több jelentős projekt is folyamatban van. Így például a Balaton Bringakörön Örvényes és Balatonakarattya között 43,5 km-en újulnak meg kerékpárutak, melynek részeként 2020 őszén elkezdődik a Balatonkenesét és Balatonfűzfőt érintő 4,2 km-es új kerékpárút építése is. Emellett a Keleti-medencéhez kapcsolódóan 2020. I. negyedévében indul a 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő út I. ütemének megvalósítása is a 72. és 73. sz. főutak között 7,5 km hosszban új, különszintű csomópontokat is kialakításával.
Takács Szabolcs, Veszprém megye kormánymegbízottja elmondta: fontos része a fejlesztésnek, hogy a tervben lévő M8-as autópálya mielőbbi megvalósulását is előrevetíti azáltal, hogy a 8-as főút bővítését lehetővé tévő műszaki paraméterekkel készült.
---
Cikkünk hamarosan galériával frissül!