Összesen 67 kilométernyi főút újul meg a Dunántúl egyik jelentős közlekedési folyosóján.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a 68-as főút felújítására kiírt tervezési közbeszerzés eredményét. A 68-as út a horvát határtól indulva 95 kilométeren át egészen az M7-es autópályáig húzódik, észak-déli irányban átszelve Baranyát és Somogyot. Hossza 95 km, ezzel a második leghosszabb magyar két számjegyű út a 47-es út mögött.
A szóban forgó beruházásban a Barcsot és Balatonberényt összekötő főútnak egy jelentős részét szélesítik, illetve alkalmassá teszik a 11,5 tonnás tengelyterhelésre.
Az összesen 67 kilométer érintő fejlesztés két részprojektből tevődik össze.
A projektről már tavaly is beszámoltunk az ITM akkori közleménye alapján. Eszerint az előzetes egyeztetések során figyelembe vették az itt élők kéréseit. "Ennek nyomán körforgalmi csomópontok létesülnek Marcali mellett, és a 61-es út csatlakozásánál Böhönyénél" - idézt az akkori közlemény Móring József Attilát, Marcali és térsége országgyűlési képviselőjét.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.