A 17,7 milliárd forintos fejlesztés összeköti a helyi és a távolsági buszközlekedést a vasúttal, emellett új kerékpárosbarát felüljárót és több körforgalmat is építenek.
Kaposváron megkezdődhet a közlekedési központ kialakítása a 171 milliárd forintos Németh István Program részeként. A kormány döntött a 17,7 milliárdos projekt támogatásáról, amely keretében egy helyre kerül a helyi és távolsági buszok állomása a vasút közelében, közös peronon lehet átszállni a különböző tömegközlekedési eszközökre.
A régi felüljáró helyére gyalogos- és kerékpáros-forgalomra is alkalmas hidat építenek, több körforgalmat, számos parkolóhelyet és járdákat alakítanak ki – derült ki Szita Károly kaposvári polgármester és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) sajtótájékoztatóján. A fejlesztés során olyan beruházások valósulnak meg, amelyektől tisztább lesz a levegő, biztonságosabb a városi közlekedés és megszépül a Petőfi tér és a Csík Ferenc sétány közötti terület is.
A munkálatok a jövő évben kezdődnek el, a projektet várhatóan 2019-re fejezik be.
A közlekedési központ felépítése a második legnagyobb beruházás a 2020-ig lezáruló 171 milliárd forintos programban, ennél többet csak a somogyi megyeszékhelyet az M7-es autópályával összekötő M67-es gyorsforgalmi út építésére költenek.
Kaposváron folyamatosan zajlanak a beruházások, nemrég hirdették ki, hogy a Magyar Építő Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. által alkotott konzorcium 4,4 milliárd forintos beruházás keretében járműtelepet épít, amelyben többek között a város buszparkjának karbantartási munkálatait végzik majd.
Fotó: mti, 74nullanulla.hu
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.