2024.10.30, Szerda

A téli leállás után újraindult a munka Fonyód és Balatonszentgyörgy között. A felújítás ősszel ér véget, de nyáron már nem lesznek zajjal és menetrendi korlátozással járó feladatok.

A tervezett ütemezésnek megfelelően utolsó szakaszába ért a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítése és a Fonyód–Kaposvár szakasz elővárosi célú felújítása – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csütörtöki közleményéből. A Déli-part 2016 Konzorcium, azaz az R-Kord Építőipari Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. által kivitelezett munka során tavaly év végéig összesen 80 gyalogos és 25 közúti átjáró épült át, idén pedig a következőképpen ütemezik a felújítást:

  • A Fonyód–Balatonszentgyörgy szakaszon januártól folytatódtak a gyalogos átjárók, zajárnyékoló falak, vasúti pályát víztelenítő árkok építésének befejező munkálatai. A siófoki állomás részleges lezárásával február 1-jén megkezdődtek és előreláthatólag június végéig tartanak majd a peronok átépítési munkálatai. Március 1-jétől kezdődnek és június közepéig tartanak a lepsényi állomás új peronjának, az állomás részleges átépítésének munkálatai.
  • Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között áprilisban, éjszakai vágányzárak keretében megtörténik a megépült vasúti pálya technológia szerinti szabályozása. A végleges tereprendezés, az organizációs utak önkormányzatokkal egyeztetett helyreállítása június végéig várható.
  • A Kaposvár-Fonyód vasútvonalon januártól utómunkálatok folynak, márciustól éjszakánként vágányzári munkálatok keretén belül technológia szerinti vágányszabályozási, kitérőszabályozási és zajvédőfal építési munkálatok lesznek előreláthatólag június közepéig.

A kivitelezés idén ősszel fejeződhet be teljesen, de a július-augusztusi idegenforgalmi főszezonban már nem várhatóak menetrendi korlátozások, valamint zajjal és porral járó munkálatok sem.

A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak majd el a Balatonhoz. A menetidő a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a mostani 75-80 perc helyett 55 perc lesz. Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés.

vasútfejlesztésAktuálissiófokBalatonFonyódKaposvárSzántódR-Kord Kft.V-Híd Építő Zrt.Swietelsky Vasúttechnika Kft.BalatonszentgyörgyNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Lepsény