2024.11.25, Hétfő

Évszázada elszakított városrészt kapcsolnak vissza Kaposvár vérkeringésébe

magyarepitok.hu

2018.05.18. 12:00

A Swietelsky kivitelezésében épülő intermodális csomópontban gyalogos- kerékpáros, valamint autós felüljáró is épül, meghosszabbodik a Csik Ferenc sétány.

Letették az alapkövét a Kaposváron kiépülő intermodális csomópontnak. A 17,7 milliárd forintos beruházást a Swietelsky Építő Kft. kivitelezi. Az eseményen Szita Károly polgármester a város történetének eddigi legnagyobb közlekedési beruházásaként méltatta a fejlesztést.

A képre kattintva galéria nyílik

A csomópont kialakítása egyrészt egyesíti a helyi és távolsági buszok állomását, valamint a vasútállomást. A másik jelentőségét az adja, hogy a kaposvári vasút átadásával 118 évvel ezelőtt megszűnt az átjárási lehetőség a belváros és a Donner között. Ezt a hiányt is orvosolja a projekt a városrészt visszakapcsolva a belváros vérkeringésébe.


Ez lesz az elsőként átadott intermodális csomópont

Az eseményen Szita Károly polgármester a város történetének eddigi legnagyobb közlekedési beruházásaként méltatta a fejlesztést. A polgármester rámutatott,

naponta 32 ezer kaposvári érint a szóban forgó területet, ennyi ember közlekedése válik könnyebbé a beruházással.

Hangsúlyozta, ez az intermodális csomópont készül el elsőként Magyarországon, nyolc további városban tervezik hasonló csomópont kiépítését.


Hogyan jön létre az új közlekedési központ?

A beruházásban az állomás melletti jelenlegi felüljáró elbontása után egy gyalogos és kerékpáros felüljáró jön létre a vasút felett, lifttel felszerelve, a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak külön elvezetést biztosítva.

Jelentős elemnek számít a Donnerhez tartozó Csík Ferenc sétány meghosszabbítása, ami egy autós felüljáró segítségével nyer kapcsolatot a belvárossal. Ez a felüljáró a Hársfa-Baross-Béla király utcák csomópontjába csatlakozik be, ami szintén átalakul. A Béla király utcánál levő régi vasúti átjáró sem szűnik meg, ezt a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják majd.

Az átalakítás során a távolsági buszok állomása közvetlenül a helyi buszállomás mellé költözik, ami miatt az érintett utak nyomvonala is megváltozik. A vasútállomás betonkerítése eltűnik, itt egy közös, fedett peron épül az utasoknak.

A vasútállomás épületének túloldalán 45 férőhelyes, ingyenes P+R parkolót alakítanak ki. Hasonló, 90 férőhelyes parkoló épül majd a Csik Ferenc sétánynál is.

Az 1900-ban megépült kaposvári vasútállomás átfogó felújítását a ZÁÉV végezte el. Az impozáns épület az eredeti állapotát nyerte vissza olyan munkákkal, amiket nem lehet gépesíteni, a különleges követelményeket támasztó projektet ebben az interjúban mutattuk be.

Galéria

Swietelsky Magyarország Kft.hídépítésközlekedésfejlesztésAktuálisKaposvárútépítésintermodális csomópont