A Strabag és a Soltút konzorciuma több mint 33 kilométernyi 2x2 sávos pályát ad át.
Kevesebb, mint másfél éve tették le az R67-es gyorsút M7-es autópálya és Kaposvár közötti 33,2 kilométeres első szakaszának alapkövét, mely a látrányi és a kaposfüredi elkerülőket köti majd össze.
A 65,7 milliárdos forintos projektben új nyomvonalon kerüli el a pálya a térség településeit (Látrány és Kaposfüred mellett Somogyaszalót, Mernyét, Mernyeszentmiklóst, Vadépusztát és Somogybabodot is). A 2x2 sávos utat a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Soltút Kft. konzorciuma építi meg.
A 110 km/h-s sebességű pálya déli részén (itt a Soltút építkezik) tavasszal már a pályaszerkezeti munkákra került a hangsúly – tudta meg a lapunk a beruházó NIF Zrt.-től. A vonal Kaposvár-közeli végénél fekvő kaposfüredi körforgalom már két rétegnyi aszfaltburkolatot kapott és jelenleg a kopóréteget helyezik fel rá. A csomópontra a mellette futó kerékpárúttal együtt májusban ideiglenes engedéllyel már felhajthat a forgalom.
Észak felé haladva a Mernyei-erdő mellett elkészült a földmunka a gyorsforgalmi út jobboldali pályájánés a települések közötti forgalmat biztosító szervízúton is. A pályaszerkezet itt a kötőréteg szintjéig készült el.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, az itt zajló munkák segítésére a Soltút a közelben külön aszfaltkeverő-telepet épített fel.
A nagyberuházás északi részén a Strabag több helyen javító és védőrétget épít, ahol ezzel már elkészültek, ott a pályaszerkezeten halad a munka. Mernye és Mernyeszentmiklós között a régi út beépítésével dolgoznak.
Továbbra is észak felé haladva a NIF közlése szerint a forgalom már az újonnan megépült 6714. összekötő utat használhatja
Somogytúr határában pedig 400 méteren az újonnan épülő főút jobb pályájára terelték át a forgalmat, amelyen jelenleg egy-egy sávon haladhatnak a közlekedők.
A gyorsút fennmaradó több mint 13 kilométerének építkezése is egyre közelebb kerül: a NIF tavaly két szakaszra kötött tervezői szerződést a Pannonway Kft.-vel és az Út-Teszt Kft.-vel: