A NIF Zrt. beruházásaiban a kivitelezők a Budapest-Balaton kerékpáros összeköttetés összes szakaszán dolgoznak majd 2021-ben.
A Budapest és a Balaton közötti biciklis összeköttetés kiépítése mintegy 17, a Balatoni Bringakör korszerűsítése közel 31 kilométeren folytatódik 2021-ben – adta hírül az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A legjelentősebb hazai kerékpáros fejlesztések közé tartozó beruházások Balatonakarattyánál kapcsolódnak össze. A Veszprém megyei település térségében idén mindkét projektben elkészül egy-egy új szakasz.
A főváros és a magyar tenger közötti kerékpárút kivitelezése ebben az esztendőben 2,9 milliárd forintból folytatódik. A tervek szerint 2021 második felében átadják
A megyeszékhely bevezető szakaszán létesülő kerékpáros útvonalat a STRABAG Építő Kft. kivitelezi több mint 365 millió forint értékben. A Budapest és Etyek közötti szakaszon pedig a KM Építő Kft. dolgozik. A 710-es főút és Balatonakarattya közötti szakasz egybefüggően épül ki mintegy 1,29 km hosszan, amely a Magyar Alagútépítő és Bányászati Kft. munkájával valósul meg.
A tervek szerint nyárig dolgoznak majd a kivitelezők a Balatoni Bringakör egyes déli parti részein. Összesen 1,3 milliárd forintból számos építési engedélyköteles szakasz újul meg
A kivitelezések befejeztével a Balatoni Bringakör korszerűsítése Balatonakarattyától Balatonlelléig elkészül.
Várhatóan 2021 tavaszán folytatódnak a meglévő lakóutcák lokális vagy teljes felületű burkolatjavításait, táblázását és burkolatjel-festését magukba foglaló, nem engedélyköteles fejlesztések a Balaton északi partján, Balatonkenesétől Gyenesdiásig. Megkezdődnek a Bringakör első északi engedélyköteles szakaszainak munkálatai is Tihany-Örvényes és Balatonkenese-Balatonfűzfő között. Ősztől pedig a tókerülő kerékpárút még hiányzó egyetlen szakaszának kivitelezése is megindulhat Balatonrendesen.
Az EuroVelo 6 nemzetközi hálózat részeként, 2021-es átadással kerékpáros kapcsolat létesül Budapest és Dunakeszi között a Penta Általános Építőipari Kft. munkájával. Győrből Pannonhalmáig biciklin juthatunk el, miután az idegenforgalmi főszezonra 1,8 milliárd forintból alakítja ki a közel 18 kilométeres kerékpárutat a Colas Út Zrt.
Ezenkívül vadonatúj szakaszokon kerekezhetnek Vámospércs és Nyírábrány, a román határ között és a tokaji Erzsébet királyné Tisza-hídon át is. A Vámospércs és Nyírábrány közötti 3,7 kilométeres biciklis- és gyalogosút kialakítását a Zemplénkő Kft. vállalta el. A 231 méter hosszú Tisza-híd átépítését és modernizálását pedig az A-Híd Zrt. végzi el.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta:
„2010 óta mintegy 1600 kilométer új kerékpárút épült Magyarországon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban idén további 95 kilométeren látnak neki a munkálatoknak a vállalkozók. A kivitelezők 2021-ben a Budapest-Balaton összeköttetés összes szakaszán dolgoznak majd. Az év elején a sikeres uniós forráslehívás érdekében több mint 1000 kilométernyi fejlesztés előkészítése kezdődhet meg. A kerékpározható hálózat teljes hossza 2030-ra megközelíti a 15 ezer kilométert.”
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.