Koraszülöttekért Országos Egyesület (KORE) a november 17-ei koraszülöttekért világnaphoz kapcsolódóan nemrég indította el Lila nap című kampányát. Az elmúlt időszakban számos cég, intézmény és szervezet is csatlakozott a KORE felhíváshoz, így soha nem látott összefogás jött létre a koraszülöttekért. Ennek keretein belül budapesti és vidéki ikonikus épületek borulnak lilába és a közösségi felületeken is lilára váltanak majd a cégek, hogy így fejezzék ki együttérzésüket és támogatásukat.
Magyarországon minden 10. gyermek koraszülöttként jön a világra, a Koraszülöttekért Országos Egyesület (KORE) alapítói is érintettek. Saját traumáikból felocsúdva hosszú évek munkájával, és az egészségügyi dolgozókkal való folyamatos együttműködéssel elérték, hogy a koraszülöttek gondozása már a kezdetektől a szülök bevonásával történjen a Koraszülött Intenzív Osztályokon. Rendkívül fontosnak tartják azonban, hogy a koraszülöttek ügye ne rekedjen meg az érintettek zárt burkában és minél többen tudjanak arról, hogy milyen kihívások közt kezdi életét társadalmunk jelentős hányada, valamint milyen nehézségekkel kell megküzdeniük az ő szüleiknek, családjuknak és az őket nagybetűs életbe engedő egészségügyi dolgozóknak.
Ezért elindították a „Lila nap” című országos kampányukat, mellyel egy célt tűztek ki a szervezők: boruljon lilába az egész ország.
A felhíváshoz rengeteg cég és intézmény csatlakozott. Így jelen állás szerint lila díszvilágítást kap Budapesten a Puskás Aréna, a MÜPA, a Millenáris, a BME Q épülete, a Duna Aréna és a TritonLife Magánkórház. Míg Győrben a Jedlik Ányos híd, a Városháza és az Audi Aréna, Debrecenben a Víztorony és a Nagyerdei Stadion, a szentesi Megyeháza, a miskolci Városháza, a soproni Tűztorony, a gödöllői Királyi Kastély, a szombathelyi Emlékmű, a nagykanizsai világító kockák, a siklósi vár és a Magyar Közútnak köszönhetően a komáromi Monostori híd. Rajtuk kívül számos óvoda, iskola, kisebb-nagyobb közösség is jelezte, hogy csatlakoznak a világnaphoz különböző aktivitásokkal.
A Lila nap kampányhoz a következő napokban is várják a további jelentkezéseket intézményektől, országos és helyi szervezetektől, cégektől és magánszemélyektől is. Akik bármilyen módon, akár online, akár offline módon csatlakoznak az akcióhoz mind abban segítenek, hogy ez a társadalmilag fontos ügy minél szélesebb tömegekhez juthasson el.
A Koraszülöttekért Országos Egyesület hivatalos weboldalán számos további hasznos háttérinformáció megtalálható a témában: www.koraszulott.com. Azok, akik szeretnék csatlakozási szándékukat jelezni, ők a [email protected] e-mail címen keresztül vehetik fel a kapcsolatot az Egyesülettel.
A közösségi oldalakon is a lila szín lesz a fókuszban ezen a napon, ugyanis a Koraszülöttekért Országos Egyesület online kampányához csatlakozik a teljesség igénye nélkül az LG, a Danone, a Ziaja, Meló-Diák, az Euronics, a Profession, a Don Pepe, a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány, a Magyar Közút, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, a Volánbusz, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., az Országos Meteorológiai Szolgálat, a Hungaroring, az Euroleasing Zrt, a Wienerberger Magyarország, a Herbow Zrt., a Liget Budapest és a területén található Pavilon Kert, illetve Pántlika is. Míg a tatai Kuny Domokos Múzeum egész napos, ingyenes tematikus programokkal csatlakozik a világnaphoz.