Öt települési kategóriában hirdetik meg a versenyt.
Május 1-ig nevezhetnek a helyi közösségek a Virágos Magyarország versenyre, amelyet a szervezőbizottság és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 31. alkalommal hirdet meg. Tavaly több mint 380 település csaknem 500 pályázatot nyújtott be, közöttük 80 díjat és szakmai elismerést osztott ki a zsűri.
Az ügynökség hétfői közleménye szerint 2024-ben ismét öt települési kategóriában hirdetik meg a versenyt - a kis falvaktól a nagyvárosokon át a fővárosi kerületekig -, míg a határon túli magyarlakta települések már ötödik alkalommal jelentkezhetnek zöld közterületeikkel. Mellettük az elmúlt évek hagyományait folytatva idén is gazdára találnak tematikus díjak is.
Az MTÜ ismerteti: a tavaly bevezetett új kategóriák nagy sikert arattak, így az igényes zöld környezetért tett erőfeszítések elismerésén túl idén is a fenntarthatóságé és a közösségeké lesz a főszerep.
Tehát újfent győztest hirdetnek majd "Az év zöld innovációja díj" kategóriájában, amellyel a településeket fenntarthatósági törekvések bevezetésére ösztönzik a szervezők.
Továbbá várják a múlt évben megújult "Virágzó közösség" díjra is a jelentkezőket, valamint jutalmazzák az év fasorát, óvodakertjét, illetve a legvirágosabb főteret is.
Idén ismét komoly hangsúlyt fektet a szervezőbizottság a települések személyes bejárására, az elért eredmények helyszíni megismerésére, illetve a szakmai eszmecserére és tanácsadásra, amely a visszajelzések alapján jelentős értéket képvisel a települések környezetszépítő törekvései során.
Az évről évre közel hárommillió embert mozgósító versenyre most még nagyobb figyelem összpontosul, hiszen 2024-ben Magyarország tölti be az európai környezetszépítő verseny, az Entente Florale Europe soros elnöki szerepét.
Két magyar település - Zalakaros és Debrecen - indul az európai megmérettetésen, ahol számos nemzetközi versenyzővel mérik össze a zöldítés terén elért eredményeiket. A nemzetközi zsűri nyár közepén érkezik Magyarországra - közölte az MTÜ.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.