Letették az első gyorsút, az R67-es út alapkövét. Az ilyen utakat új típusú tábla jelzi majd.
A gyorsút olyan négysávos út, amelyen 110-zel haladhatunk, gyorsforgalmi útnak számít, mint a sztrádák és az autóutak, de akár szintbeni kereszteződés is tartalmazhat – idézte fel a Fonódó blog.
Minthogy a gyorsút az autóút és egy emelt minőségű főút közé esik, a megjelölésére használt KRESZ-tábla is hibrid.
A kék színű táblákkal jelölt autópályák és autóutak, valamint a zöld útirányjelzőkről is megismerhető sima főutak között átmenetet képző gyorsutakat egy olyan tábla fogja azonosítani, amelynek rajzolata megegyezik az autóút kezdetét mutatóval, de a színe nem kék, hanem zöld.
Az első ilyen út a Balaton, azaz az M7-es és Kaposvár között épülő R67-es – válaszolta a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő a Fonódó blognak.
Az R67-es középső, meghatározó szakaszának a napokban tették le az alapkövét.
A gyorsutak jele nem egy egyszerű szám, mint a sima főutaké, de nem is M-et kapnak, mint nálunk a sztrádák és autóutak, hanem egy másik betűt: az R feltehetően a rapid kifejezésre utal.
Hasonló lesz a jelölési rendszer, mint sok más országban, ahol a legmagasabb kategóriát jelentő autópályák betűje mellett használnak egy második betűt is, így van Ausztriában az A-n kívül S, Szlovákiában és Csehországban a D-n kívül R jelű út.
Ezekben az országokban azonban az autóutak kapják ezt a második betűt, miközben nálunk azok ugyanúgy M-esek (bár korábban voltak tervek S-ses jelölésükre is), mint a sztrádák, és a harmadik kategória, vagyis a gyorsút sajátsága lesz az R.
Egy hónappal a határidő előtt adták a csúcstechnológiájú üzemet, komoly elismerés lett az eredménye a Panattoni részéről.