A projekt keretében többek közt egy többfunkciós járműjavító csarnokot, valamint hozzá tartozó irodákat is kialakítanak.
Mintegy 5,5 milliárd forintból valósul meg a kaposvári járműtelep kivitelezése a Magyar Építő Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. közös munkájával. A Cseri úti telephelyen a város saját karbantartó helyet hoz létre 40 darab új gázüzemű és elektromos meghajtású busz, illetve a meglévő diesel üzemű buszok számára.
Legutóbb tavaly számoltunk be a járműtelep készültségi állapotáról, amikor javában zajlott az építkezés.
A beruházás tartalmazza:
A beruházó sajtóbejárást tartott a helyszínen, ahol lapunk megtudta, hogy az épületek és létesítmények már teljesen elkészültek, a csarnokhoz tartozó eszközök, gépek és berendezések leszállítása pedig, amely külön beruházás keretében valósul meg, már folyamatban van.
Az eredeti telephely két darab elektromos töltési lehetősséggel bírt, ezen kívül további öt darab elektromos busz töltésére lesz lehetőség az új telepen.
A bejáráson elhangzott, hogy külön büszkeség számukra, hogy a környezettudatossági szempontokat figyelembe véve a csarnok hűtését hőszivattyúval oldották meg. A telepen ezen kívül kis energiafelhasználással nagy fényerősséget lehet elérni. A távhőnél maradó gázhőt az év végére nyilvánosan megnyitják a lakosság számára.
A munkaterületet 2017 márciusában vették át, és 2017 őszén kezdődött meg a kivitelezés, a munka pedig az akkor a területen lévő régi, elavult épületek bontásával kezdődött meg – mondta el a Magyar Építő Zrt. képviseletében Seres György, főmérnök. Hozzátette, hogy az építkezés során sok kihívást okozott a területhez közel lévő dombság rendezetlen talajvizei – emiatt nehezebben folytak az alapozási munkálatok, de határidőre elkészül a beruházás.
A projekt egyik legjelentősebb része a járműjavító-műhely, amely több szekcióra osztható:
Az épület első és második emeletén irodákat, öltözőket, oktatóhelyiségeket, ruhatárat és irattárat alakítottak ki.
A telephelyen az A épület irodaházként funkcionál majd, van egy B porta, ahol a gyengeáramú és biztonságtechnikai rendszerek kezelése is történik majd. A projekt teljes befejezése néhány hónapon belül várható.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.