A korábbi korszerűsítésekhez kapcsolódó kiegészítő munkákat kezdték meg idén tavasszal.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a fővárosból a Balaton déli partjára vezető vasútvonal 2010 óta több projektben átfogó felújításon esett át. A Székesfehérvár-Keszthely vasútvonal rekonstrukciója I. ütem 1. szakaszaként 2014-2015-ben a Lepsény – Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal épült át.
A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a következő 53 kilométeres Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasútvonal-szakasz, és megvalósult a Kaposvár − Fonyód közötti szintén 53 kilométer hosszú vonalszakasz felújítása is.
A beruházó pénteki közleménye szerint idén március végétől a projekt kiegészítő munkálatai zajlanak.
Az állomási előterek két helyszínen újulnak meg: Balatonboglár állomáson az első vágány mellett peronkijárat épül, Fonyódon az állomásépület előtti előteret alakítják ki és térkövezik az első peronhoz csatlakozva, valamint a vágány és a járda közötti zöldterületet is rendezik.
A projekt átjárók építését is tartalmazza.
Balatonföldváron a Keleti strandhoz fog vezetni az új gyalogos átjáró, Bélatelepen az új közúti átjáró a Kossuth tér és Wekerle utcát összekötő gyalogos átjáró mellett a strand biztonságosabb megközelítését fogja biztosítani.
Balatonmáriafürdőn a Bükkfa utcán létesül gyalogos átkelőhely.
A vonalszakasz állomásain korlátok és kerítések épülnek a gyalogos átjárók környezetében 45 helyszínen, valamint összesen 250 pad, 24 támaszkodó, 310 szemetes, 310 piktogram, 28 nagy állomás tábla és peronbútorok javítják a vasúti szolgáltatás színvonalát.