A magyar népmesekincs továbbadását és a gyerekek kompetenciafejlesztését szolgáló NépmesePontok létrehozására írt ki pályázatot a kormány csaknem 1,2 milliárd forint értékben, EU-s forrásból.
A projekt célja, hogy a kulturális intézmények minden megyében gondolkodjanak el azon, hogyan tud hozzájárulni a népmese a gyerekek személyiségének, képzelőerejének fejlődéséhez - mondta el a program szerdai budapesti sajtótájékoztatóján Hoppál Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára.
A NépmesePontok többek között műhelyfoglalkozások, művészeti alkotócsoportok, élőszavas mesemondás, kompetenciafejlesztő táborok, mesemondó, meseíró és meseillusztrációs versenyek, de az egész család részvételét biztosító programok megvalósulását is lehetővé teszik, a projekt támogatja továbbá szakemberek képzését, továbbképzését is.
Schanda Tamás, az Emmi európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára közölte: a kormány célja, hogy a köznevelést kiegészítő, tanulást segítő szolgáltatások, új tanulási formák jöjjenek létre, amelyek középpontjában a magyar hagyomány, a magyar tudás és a magyar népmese áll. Kulturális intézmények bevonásával azt szeretnék elérni, hogy lehetőleg minden magyar gyerek találkozzon a magyar népmesékkel.
A kormány erre a célra csaknem 1,2 milliárd forintot különített el:
A pályázat kapcsán már számos intézmény kereste meg tapasztalatszerzés céljából a Petőfi Irodalmi Múzeum filiáléjaként ötödik éve működő tabáni Mesemúzeumot – mondta el Helmich Katalin, a múzeum szakmai vezetője. Kelemen László, a Hagyományok Háza főigazgatója hozzáfűzte: intézményük tíz éve foglalkozik azzal, hogy az élőszavas mesemondás tradícióit, technikáit tanítsa, és az érintettek bevonásával kidolgoztak egy népmese programot is. A NépmesePont projekt során támogatásban részesülő intézményeknek vagy szervezeteknek együttműködési megállapodást kell kötniük a Hagyományok Házával.
Axe, Rexona és Dove márkájú termékeket fog előállítani Nyírbátorban.