Az Ausztriában és Szlovéniában már jól bevált, hatékony, idehaza azonban még újszerűnek számító módszerekkel, a közösségi médiát is bevonva csábítaná Magyarországra a külföldi kerékpáros turistákat a Magyar Turisztikai Ügynökség.
"Érdemes a szomszédainktól tanulni, hiszen nyugati szomszédunknál például 2017 első félében soha nem látott turizmus-gazdasági rekordok dőltek meg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák terén" - mondta az MTI-nek Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium turizmusért is felelős államtitkára. Hozzátette: nyugatabbra már bevett gyakorlat, hogy study tourokat szerveznek külföldi szakújságírók számára, akik aztán különféle magazinokban fényképekkel illusztrált élménycikkekkel, saját tapasztalaton alapuló útleírásokkal vonzzák oda a turistákat.
A hazai turisztikai szakmában ugyan már alkalmazzák a tanulmányutakat az idegenforgalom fellendítésére, az újdonság az, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség tavaly nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé is, s azóta már összesen három study tourt szervezett külföldi kerékpáros szakújságíróknak. A médiában dolgozó szakemberek Magyarország kiemeltebb turisztikai desztinációival ismerkedhettek meg, mint például a balatoni régióval, a Duna-kanyarral vagy a Zalai-dombsággal.
Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak, a "8 nap alatt a vizek és a borok földjén" elnevezésű tavalyi tanulmányutat követően megjelent cikkek 200 ezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiért, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatták volna be.
A study tourok sorozata idén Zalakaros környékének, illetve Muraföldének, majd a múlt héten a balatoni régiónak a bemutatásával folytatódott. Ez utóbbi egyik túráját maga Cseresnyés Péter államtitkár is végigkerékpározta. További újdonság, hogy ezúttal külföldről már nemcsak magazinok, hanem kerékpáros témájú online médiumok képviselői, illetve bloggerek is meghívást kaptak Magyarországra.
Cseresnyés Péter hangsúlyozta: az önkormányzatoknak érdemes az ilyen példa értékű, szervezett programokra pénzt áldozniuk annak érdekében, hogy hosszabb távon növeljék turisztikai bevételeiket.
Axe, Rexona és Dove márkájú termékeket fog előállítani Nyírbátorban.