Kellemes tempóban, alig több mint tizenöt kilométeres sebességgel haladnak a Balatonfenyves és Somogyszentpál közötti keskeny erdei sínpáron az egyik legnépszerűbb hazai kisvasút szerelvényei.
A maradandó élményt ígérő fehérláp-világi utazásokat biztosító vasutak ez évtől jelentős fejlesztési kormánytámogatásra számíthatnak.
A nyolc hazai kisvasutat támogató tízmilliárd forintos kormányzati forrás a MÁV-Start által üzemeltetett Balatonfenyvesi Gazdasági Vasutat is érinti, ezért Lombár Gábor, az üdülőhely polgármestere azt reméli: a Fenyves és Imremajor közötti negyven kilométeres szakasz korszerűsítésén túl a gyógyfürdőjéről híres Csisztapusztáig is elér majd a rekonstrukció.
Ez idő szerint napi rendszerességgel csak Somogyszentpál és Fenyves között közlekednek az 1953. október 13-án átadott kisvasút személyszállító járatai. Ám ha a csodálatos Fehérvízi-láp világába vezető út hosszabbá válik, nyaranként 20-25 ezer nyaralónál jóval többen állnak majd sorba a fenyvesi állomás pénztáránál.
Első körben a Fenyves és Imremajor közötti szakasz újul meg, de a további tervekhez várhatóan jut majd kormányzati támogatás a Csisztapusztáig és az ugyancsak gyógyfürdőhely Táskáig vezető vonal korszerűsítésére is. Terveznék a bővítést a Balatontól mindössze harminc kilométerre eső Mesztegnyő erdőgazdasági kézben lévő kisvasútjának állomásáig is – fejtette ki lapunknak a MÁV-Starttal közös terveket a fenyvesi polgármester. Lombár Gábor leszögezte: a kisvasút fejlesztése összbalatoni érdek, az üdülőkörzetben ugyanis nincs több ilyen, elsődlegesen turisztikai célú létesítmény.
Az év elején a kormány nyolc hazai kisvasút együttesen tízmilliárdos fejlesztési támogatásáról döntött. Ebből hatmilliárd forint az erdőgazdaságok által üzemeltetett kisvasutakra jut, a MÁV 1,4, a többi fenntartó együttesen 2,5 milliárd forintot kap. A magyarországi keskeny nyomtávú vonalak támogatásának szükségességét alátámasztja, hogy 2016-ban a 21 kisvasúton 1,38 millióan utaztak.
A fenyvesi mellett a budapesti Gyermek-, a nagycenki Múzeumvasút, a lillafüredi, a gyöngyösi, a királyréti, a kemencei kisvasút és a debreceni Zsuzsi vasút újul meg központi költségvetési forrásból. Ezek mellett megvalósíthatósági tanulmány és terv készülhet a nagycenk–fertődi, a nyírvidék–sóstói, a királyerdei, a kismaros–verőcei vasút egy-egy szakaszának bővítésére, továbbá a bicske–felcsúti és az alcsút–lovasberényi vonal megvalósítására. Somogyban a mesztegnyői és a kaszói vasutat megyei erdőgazdasági forrásból korszerűsítenék.
Forrás: magyaridok.hu
Egy hónappal a határidő előtt adták a csúcstechnológiájú üzemet, komoly elismerés lett az eredménye a Panattoni részéről.